« Travanj 2022 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
O projektu
Od 2021/2022 školske godine naša škola uključena je u erasmus+ projekt koji je financiran u okviru Erasmus+ programa. Naziv našeg projekta je „Digitalnim alatima do inovativnih učionica“/Digital Tools to Innovative Classroom sa ciljem upoznavanja i korištenja različitih digitalnih alata u praksi kako bismo unaprijedili nastavu.
Jedan od većih izazova naše škole danas je nedostatak osnovnih digitalnih vještina kod učitelja. To nas dovodi u situaciju da nastavni proces nije dovoljno osuvremenjen koliko se očekuje i koliko bi željeli da bude, te da učenici informacijsku i komunikacijsku tehnologiju i opremu koju imaju, ne upotrebljavaju na koristan i edukativan način, već isključivo za zabavu. Želimo razvijati osnovne i napredne digitalne vještine kod svih učitelja s ciljem provođenja kvalitetnije, suvremene i interaktivne nastave koja stavlja učenika u aktivnu ulogu obrazovnog procesa.
Na stručnom skupu ŽSV za knjižničare Dalmacije, 8. ožujka 2022. školska knjižničarka održala je izlaganje na temu IKT i digitalni alati za razvoj kompetencija poučavanja i poticanje kreativnosti koja je bila povezana s temom stručnog skupa Poticanje kritičkog i kreativnog mišljenja. Osim predstavljanja tri Erasmus + projekata na skupu su bila dva zanimljiva izlaganja, jedno o Litavskoj književnosti u prijevodu Mirjane Brčko i Filozofija s djecom, čitanje i razvoj mišljenja, predavanje prof. Bruna Ćurka.
Sve teme su bile vrlo zanimljive i poticajne za uključivanje u erasmus i eTwinning projekte.
U predstavljanju projekta OŠ Vela Luka naglasak je bio na edukaciji o digitalnim alatima koji nude mogućnost poticanja učenika na kreativnost i izražavanje mišljenja. Postoje različiti digitalni sadržaji kao što su kvizovi, videozapisi, multimedijski i interaktivni sadržaji koje mogu izrađivati učitelji i učenici u svim fazama učenja od otkrivanja, preko uvježbavanja do ponavljanja i vrednovanja. Pomoću novih metoda poučavanja, korištenjem različitih digitalnih alata i obrazovnih sadržaja može se unaprijediti i poboljšati nastavni proces i na taj način kod učenika poticati kreativno i kritičko razmišljanje.
Na županijskom stručnom vijeću školskih knjižničara na temu projektnih aktivnosti u školi, u ponedjeljak, 20.12.2022 održano je izlaganje o Erasmus projektu OŠ Vela Luka Digitalnim alatima do inovativnih učionica.
U sklopu izlaganja sudionici su upoznati sa Erasmus programom u koji je naša škola uključena od 9. mjeseca 2021. godine.
Od osnovnih informacija o Erasmus+ programu i razloga zašto se škola odlučila za njega, pisanja, prijave projekta i aktivnosti do diseminacije mobilnosti djelatnice koja je sudjelovala na mobilnosti u studenom 2022 na edukaciji s temom IKT i digitalni alati za unapređivanje kompetencija i učenja.
Kao dio Erasmus+ projekta, stručna suradnica knjižničarka Nikolina Borovina, sudjelovala je na edukaciji Interactive ICT-based and web tools for an effective blended, flipped and cooperative learning u Utrechtu, Nizozemskoj od 15. do 19. studenog 2021. godine. Tečaj je pohađalo 9 sudionika iz različitih država - Italije, Belgije, Finske i Portugala.
Tema tečaja su bile različite metode poučavanja, programi i alati koji mogu osuvremeniti nastavu kako bi učenici bili motiviraniji za učenje i usvajanje različitih vještina i kompetencija.
Ciljevi tečaja bili su osvještavanje ključnih problema vezanih uz digitalnu pismenost u obrazovanju, u kontekstu suradničkog i kombiniranog učenja i preokrenute učionice; upoznavanje s mogućnostima različitih metoda poučavanja koristeći tehnologiju i web alate; upoznavanje s primjerima dobre prakse o tome kako IKT može poboljšati motivaciju, sudjelovanje, poduzetnost i učenje učenika; poboljšanje digitalnih vještina korištenjem različitih web alata, softvera i programa za poučavanje te učenje te planiranje i razvoj konkretnih nastavnih projekata za primjenu u učionici.
Detaljnije pod opširnije
Tijekom prosinca učitelji i stručni suradnici sudjelovali su u anketi procjene sadašnjeg stanja u školi po pitanju opreme i korištenja digitalnih.
SELFIE je internetski alat EU komisije koji školama omogućuje procjenu o tome kako upotrebljavaju digitalne tehnologije za poučavanje i učenje. Na temelju rezultata upitnika škola je dobila povratnu informaciju o digitalnom stanju i potencijalu škole.
Mogućnosti koje informacijska i komunikacijska tehnologija pruža učitelju i učeniku pri procesu učenja ima bezbroj, a svakim danom ih je i sve više. Razvijanje osnovnih i naprednih digitalnih vještina učitelja u interesu je što boljeg i kvalitetnijeg obrazovanja učenika. Kako bi svojim učenicima omogućili kvalitetniju interaktivnu nastavu, tj. obrazovanje u skladu s vremenom u kojem žive u sklopu erasmus programa planirane su edukacije učitelja s ciljem razvijanja digitalnih vještina kako bi spremno odgovorili na izazove današnjeg obrazovanja i na taj način neposredno utjecali na omogućavanje cjeloživotnog učenja i stjecanja vještina putem interneta kao posrednika u učenju.